Slim Robin Band (review Bluesbreeker)

Slim Robin Band at Keeping The Blues Alive.nl

march 20th 2016

Tekst: Leo Gabriëls
Foto’s: Leo Gabriëls
Namens Bluesbreeker
bluesbreeker 1Een goede kok zal dit beamen.. voor een goed gerecht heb je ook goede ingrediënten nodig. Dit vind je ook terug in de Slim Robin Band  de eigen band van  harpspeler  en  zanger Robin van Roon met daarin  zijn ingrediënten; Andreas (Robbie ) Carree  op drums, Jules van Brakel op bas , en Arie Verhoef  op gitaar, voor mij een verrassing  op KTBA.nl.

Alleen al bij het  horen van deze namen  zou je  al kunnen zeggen.. dit zou wel eens heel mooi  kunnen worden.. dat werd het ook en is ook te horen op hun cd: ”Claim Your Wings”  wat uitkwam op 11 december 2015 en zeer de moeite waard is om aan te schaffen. Maar uiteraard ook live is dit een band om te gaan  zien en horen,  aldus geschiede in Vlierden zondag 20 maart bij  Keeping The Blues Alive.nl. Twee sets extra large  met als opener: ‘How I’m Rolling’ en  opeenvolgend ‘Sticks & Stones’, ‘Play our Way’ en het publiek hadden ze al  te pakken.  Zo  bleef het de hele zondag middag, titel nummer van de cd “Claim Your Wings” waar Robin met zijn chromatische harp en zijn aparte stem geluid je meetrekt  in  een  song  met een  mooi verhaal.  Alle nummers van deze cd  verdeeld over twee sets  kwamen voorbij in Vlierden en werden goed ontvangen door publiek en organisatoren Martin en Theo Brouwers. De laatste is denk ik  een kilo lichter geworden en het is maar goed dat hij  steeds een maand heeft om  aan te sterken.

We gaan meer goede verhalen horen van deze Slim Robin Band daar ben ik van overtuigt, alleen al het genre muziek dat ze brengen is voor een breed publiek en als  gitarist  Arie Verhoef laat  horen wat hij allemaal nog in zijn mars heeft!!  en  Robbie tijdens de gitaar solo ietsje  gas terugneemt.  Dan zullen de haren op je armen in beweging gaan komen!!  Het  lijkt  een gewoonte te worden  om  te zeggen dat het weer een  mooi optreden was  in Vlierden.. Maar het  is  en was ook zo.  Ik verheug me  alweer op het volgende  evenement  namelijk het  Keeping the Blues Alive.nl  festival op 24  april. Meer hierover op www.keepingthebluesalive.nl.

FV3FV9